Selasa, 20 Mei 2014

Percaya kepada Takdir.

Percayalah kepada Takdir, Yakinlah kepada Allah SWT dan Bertahanlah dengan Istiqamah (Berterusan/Tetap).
Sumber: www.facebook.com (Takdir Itu Milik Aku)

 doa selesai solat itu, kedengaran tangisan dan esakkannya, gigilan tangannya menadah "Ya Allah, ampunkanlah dosa ayah dan ibuku, adik beradikku, dan bangunkanlah mereka untuk sujud kepadaMu ya Rabb!!.". "kala nama saya disebut dalam doanya itu ustaz, saya terus terpa dan memeluk anak bongsu itu, lalu saya berjanji dengannya untuk memastikan diri saya sentiasa bertahajjud".. biarkan gambar itu berbicara.. anak2 Tahfiz An Nabawi lilbanat di Langkawi sedang bertahajjud pagi tadi..

Sumber:  (Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani)

Bila mana seseorang menceritakan masalahnya kepada kita, bukan kerana mahu membebankan tapi hanya ingin meringankan beban di hatinya. Sebagai sahabat yang baik, jagalah rahsia yang telah diamanahkan kepada kita.
Sumber: www.facebook.com (Takdir Itu Milik Aku)
Kerana kita ada Tuhan 

Kamu bunuh anak perempuanku..
Kamu tangkap anak lelakiku..
Kamu buru isteriku.. 
Kamu bakar klinikku.. 
Adakah selepas semua itu 
Kamu fikir aku berdiri di sini 
Untuk pertahan diri? 
Aku bersumpah dengan nama Allah 
bebas atau gantung sampai mati 
sama sahaja bagiku. 

Dr Mohd Biltaji
18 Mei 2014. 
Sumber:  www.facebook.com (Muslim Care Malaysia Society)

Dewan Muslimat Pas Negeri Kelantan telah mengongsigambar Dewan Ulamak PAS Pusat
"Aku tidak takut doaku ditolak, tapi aku lebih takutkan... aku tidak diberi hidayah untuk terus berdoa (Umar Al Khattab). 
Sumber: www.facebook.com (Dewan Ulamak PAS Pusat)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan