Ahad, 25 Mei 2014

Maruah Perempuan Di Public Area.

Syahadah dulu sebelum tidur.. Esok belum pasti kita dapat jumpa sahabat sejati - Minyak Bezen

Photo: Syahadah dulu sebelum tidur..
Esok belum pasti kita dapat jumpa sahabat sejati.

DOA KETIKA MENGHADAPI PEMIMPIN ZALIM - Putra IJam Arul 
Ya Tuhan kami, sesungguhnya kami telah mentaati pemimpin-pemimpin dan pembesar-pembesar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan (yang benar). (Ayat 67,Surah Ahzab) 

Ya Tuhan kami, timpakanlah kepada mereka azab dua kali lipat dan kutuklah mereka dengan kutukan yang besar.(Ayat 68,Surah Ahzab) 

"Ya Allah, kurniakanlah untuk kami rasa takut kepadaMu yang dapat menghalangi kami dari bermaksiat kepada-Mu, dan (kurniakanlah untuk kami) ketaatan kepada-Mu yang dapat menyampaikan kami kepada syurga-Mu, serta (berikanlah untuk kami) keyakinan hati yang dapat meringankan kami dari berbagai cobaan dunia. 

Jadikankan kami boleh menikmati dan manfaatkan pendengaran, penglihatan, dan kekuatan kami selama kami hidup. Dan jadikan semua itu sebagai pewaris bagi kami (tetap ada pada kami). 

Jadikanlah kemarahan dan balas dendam kami hanya kepada orang-orang yang menganiaya kami, dan tolonglah kami terhadap orang-orang yang memusuhi kami. 

(Ya Allah) Janganlah Engkau jadikan musibah kami adalah yang terjadi pada kami, dan janganlah Engkau jadikan dunia sebagai tujuan terbesar kami dan puncak dari ilmu kami, dan janganlah Engkau kuasakan atas kami orang-orang yang tidak menyayangi kami. 

" (HR. Al-Tirmidzi dalam tulisan no. 3502, al-Nasai dalam 'Amal al-Yaum wa al-Lailah no. 402, Al-Hakim 1/528, Al-Baghawi no. 1374 dari hadits Ibnu Umar. Imam al-Tirmidzi mengatakan hasan Gharib. 

Syeikh Al-Albani menghassankan hadits ini dalam Shahih al-Jami' al-Shaghir no. 1268) Wallahu Ta’ala a’lam… 


CALON BN PRK PARLIMEN P076 TELUK INTAN ... ANTARA ILUSI DAN REALITI???
MAH SIEW KEONG HORMATI WANITA MUSLIM ... Secara peribadi, sudah byk kali saya bertemu secara berdepan dgn Dato Mah dan satu perkara yg saya perasan, dia tdk prnh menghulurkan tgn utk bersalam dgn saya sbg tanda hormatny kpd saya sbg p'puan Muslim. Cukup sekadar anggukan kecil tanda hormat .... Rosniza Ismail.

Begitulah bunyi ayat ampu bodek melangit sampai berjalan tidak pijak bumi ... bukan tujuan nak mengaibkan atau main politik gutter .. tetapi sekadar pelik ngeleng kepala sampai begitu sekali ada wanita UMNO sanggup buat kerja ampu bodek .. Realitinya?????

Biar gambar berbicara .. lihat .. fikir dan nilai.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan